Blogolás a neten

2011.09.22




Blogolási kézikönyv

Érdemes-e, hogyan kezdjünk neki, mit tegyünk a látogatókért?
A blogolás továbbra is nagy divat az interneten, számtalan helyen és számtalan témában indítanak az emberek blogokat. A sok-sok blog közül néhány nagyon olvasott, postjai pörögnek a közösségi médiában is, viszont sok meghal, eltűnik az internet végtelen szemeteskukájában.


 

Mikor kezdjünk neki?

Minden blog ugyanúgy kezdődik. Van egy érdeklődési téma, melyről gondolatok, vélemények fogalmazódnak meg bennünk és csatlakozik hozzá egy vágy, hogy másokkal megosszuk.

Itt lehet az első bukás. Lehet hogy véleményünk csak egyszeri, 2-3 postnál többet nem tudunk írni róla, kicsi az érdeklődési kör. Ekkor inkább válasszuk a fórumokat, egyéb blogok hozzászólási lehetőségeit gondolatunk megosztására.

Ha azonban a fenti állítások nem igazak, érdemes tovább lépni.

 

Hol blogoljunk?

Számos blog szolgáltató van Magyarországon, akik ingyenes tárhelyet, blog motort és design sablonokat kínálnak számunkra. Pro és kontra is találhatunk érveket ezek használatára.

 

Előnyök:

 

  • Ingyen indíthatjuk el blogunkat
  • Kapunk ingyen reklámot a blogok gyűjtő oldalán
  • Akár 1 nap alatt elkezdhetjük

 

 

Hátrányok:

 

  • Nincs saját domainünk, nem tűnik elég komolynak
  • Be kell tartani a kapott blog motor szolgáltatási korlátait
  • Nem keresőoptimalizálható megfelelően
  • Nem tudjuk könnyedén fejleszteni

 

Magyar blogszolgáltatók listáját megtalálhatjuk itt.

 

Ha a fentiek megfelelnek számunkra, már indulhatunk is, de ha a saját domain alatt futó blogot választjuk, akkor léphetünk a következő lépésre.

 

Milyen Blog motort használjunk?

Ezen a ponton is két irányba indulhatunk el. Választunk egy letölthető és telepíthető blog motort, vagy megbízunk egy céget a blog elkészítésére.

Az ingyenesek között a leginkább preferált blog motort a word press (www.wordpress.org) szolgáltatja, mely a domainünkhöz vásárolt tárhelyre felmásolás után telepíthető azonnal.

A word press lehetőségei már jóval széleskörűbbek, mint a szolgáltatói változatoké, egy gyorstalpaló után ha érzünk magunkban affinitást, különböző szolgáltatásait telepíthetjük, design sablonokból választhatunk, ezeket akár át is alakítjuk.

Ha ezt választjuk, nyugodtan bízzunk meg egy szakembert, hogy konfigurálja nekünk, hogy nagyjából a saját igényeinket kiszolgálja. Példa egyedi word press blog-ra itt.

A másik lehetőségünk az egyedi blog fejlesztése, mely akár saját egyéb modulokkal együtt is elkészíthető. Ekkor biztosak lehetünk benne, hogy a blogunk teljesen minket szolgál ki, teljes mértékben egyedi külalakot kap, a keresőoptimalizálás legújabb lehetőségeit is tartalmazza, szaktanácsadásban részesülünk tapasztalt szakemberektől, amellyel fellendíthetjük látogatottságunkat.

Most már mindenképpen elkészült és online a blogunk, töltsük fel tartalommal.

 

Postolás, avagy a bejegyzések világa

A blogunk akkor jó, ha rendszeresen írunk bejegyzéseket. Természetesen minden jó blognak van egy alap témája, amely irányultságot ad. Minden vegyes blog egy idő után elvész a rengetegben. Tehát ha kiválasztottuk a témát, fogalmazzunk meg az induláshoz legalább 4-5 bejegyzést, amely érdekes lehet a látogatók számára. Egy-egy post legalább ¾ A4-es oldalnyi szöveget igényel, ennél kevesebbel nem is érdemes kezdeni.

A tartalmunk címe és bevezető szövege legyen értelmes, meggyőző és fedje is a valóságot a bejegyzést további tartalmával kapcsolatban.

A tartalmunk ha hosszabb, akkor érdemes tagolni, ha valaki gyorsan végiggörget a cikken, akkor el tudja olvasni milyen témaköröket találhat, felkelthetjük vele az érdeklődését a teljes tartalom elolvasására.

A tartalomban ne féljünk hasznos oldalakat belinkelni, ügyelve arra, hogy másik lapon nyíljon meg a hivatkozás tartalma.

Ha már elindult a blogunk, jöhetnek a látogatók, léphetünk tovább.

 

Olvasó gyűjtés és olvasó megtartás

A blogunk elindítása után jön a feladat második nagy falatja vagy, a működtetés. A rendszeres bejegyzés a jó blog lételeme. Ha legalább hetente nem találhat az olvasó új tartalmat, hamar elveszíthetjük, nem jön vissza többet.

E melett el kell kezdenünk a blogunk reklámozását. Ha a későbbiekben tervezzük a blog kereskedelmi felhasználását – mely külföldön bevált kereseti lehetőség, például a  http://www.mashable.com/ Blogból nőtte ki magát portállá – akkor javasolt egy bizonyos reklámköltség elkülönítése és hatékony elköltése.

Ezekre számos eszköz létezik, természetesen mindig változnak, érdemes szakember segítségét kérni a fizetett hirdetések és a social media marketing világban történő költések pozitív mérlegének elérésére. Óvatosnak kell lennünk, hiszen a marketing költések a csillagos égig érhetnek.

Ha már minden elkészült, folyamatosak a bejegyzéseink, már mások is reklámoznak minket, elég nagy az olvasótáborunk, akkor nagyjából megnyugodhatunk, azonban a folyamatos tapasztalat gyűjtés és elemzés mindig fontos kell legyen. Ezért kell visszacsatolásokat kérnünk, látogatói statisztikákat bújnunk, az internet trendjeit figyelnünk, hogy a nehezen megszerzett előnyünket megtartsuk.

 

Kommentek

#2 Csabi - 2013.10.17 00:33:12

http://www.netrender.ws/stop.start.2.html
Ezt másold be a böngésződbe és megkapod az információkat a Global Domains Internationalról. Csak ennyi. Ingyen kapod azt, amit máshol 100 ezreket kell fizetni.

Segítek az elindulásban!
Üdv.: Csabi

#1 Kocsák Zsuzsanna - 2011.10.05 15:03:47

Én is nézelődöm blog témakörben, tervezem, hogy blogot indítok.

Most jelent meg egy könyv a témában:
Blogok kezdőknek és profiknak (Kiskapu Kiadó).
Ajánlom azoknak, akik szintén ebben törik a fejüket.

Hozzászólás - Kérem töltse ki az alábbi mezőket









Vegye fel velünk a kapcsolatot, kérjen ajánlatot most

Rólunk mondták

Karagich István

Kuratórium elnöke

Messzehangzó alapítvány

A Messzehangzó Tábor Alapítvány azzal a céllal jött létre, hogy támogassa azokat a kiemelkedő tehetséggel rendelkező, kisiskolás gyermekeket, akiknek társadalmi lehetőségeink nem teszik lehetővé tehetségük kibontakoztatását. A Messzehangzó Tábor Alapítvány honlapját az InteliArt indította el 2009. nyarán. Az Alapítvány weboldalának kialakítása során folytatott folyamatos együttműködés alatt dinamikus,...

még több ügyfél tapasztalat....