Duplikált tartalom az interneten

2010.01.24




Duplikált tartalom

Aki már hallott a keresőoptimalizálásról, az valószínűleg tudja mi az a duplikált tartalom. Mennyiben változtat a weboldal optimalizáltságán, pontosan milyen változásokat láthatunk a google helyezésekben? Cikkünkben ennek jártunk utána. A kérdés minden honlap vagy blog tulajdonosa számára fontos!


Mi is pontosan a duplikált tartalom?


Alapvetően a duplikált tartalom azt jelenti, hogy két, vagy több website ugyanazt a tartalmat jeleníti meg. Nem csak a téma és a cím, hanem szövegében is megegyezik.

Ennek több oka lehet. Lehet hogy az általunk írt cikk megtetszett egy blog, vagy egy másik oldal tulajdonosának és hivatkozás elhelyezésével, vagy csak szimplán lemásolva azt szóról szóra tette közzé saját weboldalán.

A másik helyzet, amikor több domainünk van – például vállalkozásunk több országban is jelen van – ahol ugyanazt a tartalmat tesszük közzé látogatóink számára.Ez teljesen legitim döntés, azonban tisztában kell lennünk a helyzet buktatóival.

Miért probléma egyáltalán a duplikált tartalom a keresőoptimalizálásban?

 

Tudjuk, hogy a keresőmotorok célja, hogy a legjobb és legértékesebb tartalmat szolgáltassa felénk egy-egy keresés alkalmával a beírt keresőszóra, vagy kifejezésre. Minél több ember számára adja a releváns tartalmat, annál nagyobb a bizalom, annál több a keresőoldal látogatója, felhasználója.

A keresőmotorok mindenképpen el akarják kerülni, hogy egy-egy tartalom több helyet is elfoglaljon a találati listában, hisz nem szeretné sem összezavarni, sem csalódást okozni a felhasználónak. Ennek köszönhetően, ha többször ismételt tartalmat talál, akkor bizonyos kritériumok alapján kiválaszt egyet és azt helyezi el a találatok között.


A legnagyobb probléma tehát az, hogy ha saját szerzeményünkkel szendvedünk kárt és egy másolt tartalom szerez előnyt helyettünk. Számos büntetés is kiszabható az ismételt tartalmak miatt, de nincs nagyobb büntetés, mint kimaradni a KTO-król. (KTO – Keresők Találati Oldala)

 

Mit is tesznek a keresőmotorok a duplikált tartalmakkal?


Tudjuk, hogy a kereső motorok, kiküldik a robotjaik, vagy más néven keresőpókjaikat, hogy szörfözzenek az interneten, gyűjtsék be az összes fellelhető információt. Majd ezek a tartalmak egy adatbázisban rendeződnek, indexált helyüknek megfelelően.

Ezen folyamat során folyamatosan összehasonlítja a tartalmakat, melyek hasonlóak, vagy egyezőek egymással. Az azonosak közül pedig megpróbálja kitalálni, melyik lehet a valódi. Néhány szabály, mely szerint osztályoz:

  1. Mennyire megbízható az a domain?
  2. Vannak-e olyan linkek, amelyek az eredetire mutatnak?
  3. Melyik tartalomra mutat a legtöbb link?
  4. Hol találta meg a Google előszőr ezt a tartalmat?

 

Bármelyik tűnhet-e úgy, mint átfogalmazott állapot?


Ha már egy oldalt felvett a google, vagy más keresők, akkor a többi pórul járt. Ha védeni akarjuk saját tartalmainkat, a fenti kérdések és az alábbi bekezdés segíthet.

Mit tegyünk, hogy elkerüljük az ismétlődések okozta büntetéseket, károkat?

„Duplikált tartalom ellenőrzésére bevállt módszer a CopyScape nevű webalkalmazás, mellyel a szövegünkre keresve ellenőrzi, hol találhatjuk meg oldalunk tartalmát. Akár szövegrészletekre, megközelítő hasonlóságra is figyel.”

 

Most, hogy már tudjuk mi is az ismételt tartalom és milyen esetek fordulhatnak elő, nézzük, hogyan kerüljük el a buktatókat.
Előszőr is tudnunk kell, hogy a HTML kódolás teljesen független ezen kérdéskörben, itt csak a szöveges tartalom számít. Nem számít, hogyan jeleníti meg a háttérprogram.

Egy jó módszer, a kanonikus tag, vagy oldal. Akkor használjuk, ha több hasonló tartalmú, vagy generált oldalunk van. Ilyenkor a kanonikus taggal megjelölhetjük a legfontosabb, kvázi szerzői oldalunkat.
Ezt támogatja a google által megjelentettett blog bejegyzés is, hiszen rájöttek ők is, hogy számos legitim változata is van a tartalom ismétlésének, akár több domain alatt futó oldalak között is.
Ajánlatában megfogalmazza, hogy ha egy tartalamt több helyen is meg szeretnénk jeleníteni, akkor válasszuk ki akár egyenként a tartalom szülő oldalát. Így az ismételt tartalmunk miatt nem kapunk büntetést, nem zárjuk ki a lehetőségét, hogy több helyen is megtalálja a látogató.
A google megoldást javasol azon esetekre is, amikor egy oldalon belül kerül elő többször ugyanaz a tartalom, vagy egy-egy oldal url-e megváltozott. Ilyenkor a legjobb lehetőség, hogy megszüntetésre kerülő, vagy alsóbb rendő URL-t 301-es átirányítással az új tartalomra mozgatjuk.

 

Ha bármilyen megjegyzése van, vagy kérdése, kommentáljon!

Kommentek

#1 Tamás - 2010.01.22 23:59:34

Tetszik, sokat blogolok a neten és sajnos nem tudtam eddig ellenőrizni sehogy, hogy valaki másol-e.

Rá is csekkolok, köszi.

Hozzászólás - Kérem töltse ki az alábbi mezőket









Vegye fel velünk a kapcsolatot, kérjen ajánlatot most

Rólunk mondták

Barócsi István

ügyv. ig.

Blochamps Ajánló levél

A BloChamps Capital Kft. 2007 óta áll üzleti viszonyban az InteliArtal. A BloChamps Capital Kft. számára a főtevékenységként végzett üzletviteli tevékenység sikeres végzéséhez elengedhetetlenül fontos az elektronikus és az egyéb kommunikációs csatortnákon való professzionális megjelenés. A BloChamps Capital Kft. az InteliArtot, az előzetesen megismert munkák alapján, számos arculati, grafikai tervezéssel...

még több ügyfél tapasztalat....