Facebook Offers - Bónusz Brigád és a Kuponvilág vége?

2012.08.28




Bónusz Brigád, Kupon Világ, közösségi vásárlás

Külföldön már teszt állapotban elindult a Facebook Offers - a közösségi média urának legújabb szolgáltatása. A kereskedelmi marketing bevonásával a közösségi oldal új perspektívát nyit a piacon, és lehet hogy a süllyesztőbe taszítja a közösségi vásárlással foglalkozó weboldalakat.


Mi is pontosan a Facebook Offers?

 

A Facebook néhány országban - Ausztrália, Japán - elindított egy új kereskedelmi szolgáltatást. A rajongói lap tulajdonosai - nem mindenki természetesen - akciós ajánlatokat tehet közzé a követői számára az új modul keretében. Így a közösségi vásárlás talán átköltözik a Facebookra a jelenleg regnáló online felületekről.

Egyszerűen, könnyedén és ráadásul teljesen ingyenesen indíthatnak a vállakozások kuponos vásárlási kampányt. A látogatóik az ajánlatot "megvásárolhatják", megoszthatják, kedvelhetik és hozzázólhatnak. A téma online "szájreklám" útján villámgyorsan terjedhet.

Az adminisztrátorok oldalukon ugyanott indíthatják akcióikat ahol eddig képeket, szavazásokat, vagy csak egy információt osztottak meg rajongóikkal. Az új gomb megnyomásával már indíthatják is a kedvezményes vásárlára felhívó ajánlatukat.

Ezentúl nincs szükség másra, mint egy hangulatos képre, egy hangzatos címre és magára a  kihagyhatatlan ajánlatra. Nincs szerződés, nincs feltétel, nincs programozás! Természtesen az ajánlat a szokásos igényekhez illeszkedik, a beállításai egyszerűek. idő és vásárlás darab limit beállítható - jól bevált marketing eszközök -, majd a vásárlásokkal egybe kötött megosztás magától dolgozik tovább. 

Bemutató videó a Facebook Offers-ről:

 

A rajongóknak szintén nem szükséges semmi újat megtanulniuk. Egy gombnyomással hozzájuthat a kedvezményekhez, melyről Facebook üzenet és e-mail is visszaigazolja a kupont. Ezeket biznyítékként akár kinyomtatva, vagy környezetbarát megoldásként az okostelefonról is bemutathat a beváltás helyén. 

 

A Facebook Offers teljesen ingyenes

 

Miért éri meg a Facebooknak, hogy ingyen ad egy ilyen lehetőséget a vállalatok kezébe? Egyszerű a válasz! Egyrészt új lendületet kap a rajongó gyűjtés, tovább nő a vállalatok érdekeltsége a Facebook oldalaik karbantartásában. Nem csak a rajongói bázis azonnali elérése a lesz csak a haszon, hanem akár közvetlen bevétel is realizálható az ajánlatokon keresztül.

Tehát a rajongói oldal tovább növeli a vállalat bevételi lehetőségeit. Ennek köszönhetően a bizalom tovább nő a közösségi oldal irányába. Várhatóan nem csak a részvény árfolyam stabilizálódhat magasabb értéken, hanem a hirdetési bevételek is. A facebook hirdetések között megtalálható lesz az ajánlat promótálása is.

Egy szakember által beállított hirdetési kampány és egy jól kezelt rajongói oldal erős ütőkártyává válhat a vállalkozó kezében, ráadásul a többi hirdetési költségekhez mérten jutányos áron.

Kilépve az Online világból, az egyéb offline hirdetéskben is már nem csak a "keressen minket a Facebookon" felirat kerülhet ki, hanem akár egy Facebook Offers akciós ajánlat lehet egymaga a promóció.

 

Milyen piaci hatása lehet?

 

A kérdésre még konkrét választ nem kaphatunk, azonban biztosan elgondolkodtató a Bónusz Brigád, a Kuponvilág és a többi 10-100-1000 hasonló elveken működő vállalkozásnak. A látogatóik, akik nagy valószínűséggel Facebook használók, már nincs érdekükben eljutni az akciós oldalakra, hiszen mindezt "Facebookozás" közben megtalálják. Nem kell több száz ajánlatot végignézniük, nem esnek olyan könnyen a olcsó-nemkell-demegveszem csapdába, hanem az általuk preferált szolgáltatók, termelők, márkák ajánlatai közül válogathatnak.

A vállalkozóknak és hirdetőknek pedig szintúgy ajándék, elég Facebook hirdetésre költeniük akár azt az összeget, amelyet eddig jutalékként fizettek. A Facebook hirdetés több emberhez jut el, mint bármelyik akciós/kuponos közösségi vásárlói oldal.

Nagy kérdés, hogy milyen visszaélések, fals ajánlatok és valótlan akciók kerülnek majd a jóhiszemű vásárlók elé. Ez a biztonság a vállalati kézben tartott közösségi vásárlói oldalakon saját hitelük miatt is kardinális kérdés. Második nagy kérdés, hogy a terjedő online vásárlás és webáruház piac hogyan tudja hasznosítani a Facebook Offerst! Az idő ad majd választ a kérdéseinkre, de a kommentben is várjuk az ötleteket!

Update: 

Magyarországon is már van lehetőség a Facebook OFfers futtatására. Már az aktiválás után pár órával el is indítottuk a Szamos számára az első Offer kampányunkat. 3 óra alatt elkapkodták a bonbon öntőformákat és egyben 30 új jelentkezést is generált ilyen rövid idő alatt.  Hirdetéssel, képpel és egy kreatív ötlettel könnyedén érhetünk el sikereket. A Facebook marketing új lehetőségeket kínál, reméljük többi ügyfelünknek is segíthetünk egy sikeres komplex Facebook kampány kialakításában.

Hozzászólás - Kérem töltse ki az alábbi mezőket









Vegye fel velünk a kapcsolatot, kérjen ajánlatot most

Rólunk mondták

Kreatív Online

Kommunikációs szakmai portál

Kreatív Online cikk - Inteliart

Sajtómegjelenés - 2008 október 10. Megújította internetes jelenlétét a Sensation rendezvényügynökség: nemcsak a website kapott új struktúrát, hanem egy blogot is indítottak. Teljes átalakításon esett át ügynökségünk weboldala. A vadonatúj honlap nemcsak szebb lett, de érdekesebb, izgalmasabb is, és az eddiginél még könnyebben használható - értesítette a Kreatív Online-t a Sensation...

még több ügyfél tapasztalat....