Facebook Timeline segítség céges oldalakhoz

2012.05.21




Facebook céges oldal

Teljes nyugodtsággal kimondhatjuk, hogy a Facebook nap mint nap változik. Külalakjában, tartalmában és adatvédelmi szempontok terén is folyamatos az újítás. A jelenleg cégek számára is elérhető és alkalmazható Facebook oldalakról, azaz Timeline-ról adunk rövid tájékoztatót, azokról a tényekről és hibákról, amiket érdemes figyelembe venni.


A facebook timeline, mint céges oldal

Kürülbelül február közepe óta a céges Facebook oldalak áttértek a timeline típusú külalakra, mely külalak eleinte erős negatív visszhangot kapott a felhasználók felöl. Néhány apróságtól eltekintve azonban modernebb, aktívabb és fénykép barátabb Facebook megjelenést adott a cégek számára.

Egyik nagy újdonsága a borító kép, melyet jól kihasználva maradandó impressziót érhetünk el az oldalra érkezőkben.

 

Íme egy timeline:

Facebook timeline kép méretek

 

A borítóképet két részre választhatjuk szét. A felső sáv az, amely gyakorlatilag haszontalan, hiszen a látogatók számra felfele gördítés nélkül láthatatlan (a cikk írásának pillanatában). A másik terület, amely belerondít a képbe, az a profilkép. Sajnos ha üresen hagyjuk, akkor sem tűnik el. Számos esetet találhatunk, amikor a profil kép illeszkedik a borítóképbe, azonban a fehér keret nem tűnik el sosem, ezzel számolni kell.

Tehát a jó borítókép az, amelynél az alsó területen van a lényeg és a felső sávban csak kiegészítő képi elemek foglalnak helyet. Sok cég nem figyel erre, oda pozícionálva a kulcs üzenetet.

A látogató első impressziója után, a szaktanulmányokból kiindulva a látogatók tovább nézik az oldalt, a szemük a névjegy mellett felsorakoztatott kis képes dobozokon (menü) akad meg a borítókép után.

Fontos tudni, hogy a dobozok sorrendje szerkeszthető, így azokat az elemeket érdemes előre venni, amelyekre a kommunikáció során szeretnénk hivatkozni, vagy nagyobb hangsúlyt fektetni. Ha sok a rajongó és pozitív vele kérkedni, akkor érdemes előtérbe helyezni ezt a dobozt. Ha rendelkezünk akciós, vagy más egyedi oldallal, akkor azokhoz külön tölthetünk fel ide egy kis képet, irányítva a felhasználókat képileg is a kívánt irányba. Az érkeztető oldalak ideje az idővonallal együtt lejárt!

Ha további információra van szüksége, vagy szeretne egy professzionálisan elkészített és üzemeltetett céges oldalt, egyedi oldalakkal, kreatív alkalmazásokkal - a Facebook adatvédelmi előírásait szigorúan betartva - akkor keressen fel bennünket.

 

Néhány hasznos adat az idővonalról:

Timeline/Idővonal teljes mérete: 851px * 314px

Timline/Idővonal látható terület mérete (a borítókép alsó területe): 851px * 227px

Profil kép látható mérete: 160px * 160px

Doboz/oldalak látható kép mérete: 109px * 72px

 

Az új timeline hibái hirdetői szemmel

Ha közösséget szeretnénk építeni, a timeline jóval kevésbé segít benne mint elődje. A látogatók által írt postok egy külön dobozba kerülnek, melyekre külön felugró ablakokon keresztül tudunk eljutni és reagálni. Ezzel a nem általunk kommunikált tartalmak a háttérbe szorultak, pedig a közösség építés egyik fontos eleme, hogy a látogató is részt vegyen a tartalom gyarapodásában. 

A másik fatális hiba pedig pontosan abból fakad, hogy az idővonal nem teljes terjedelmében látható. A jobb oldalt található fontos hirdetési terület első hirdetésének címe, nem látszik, helyette egy oldal létrehozása gomb látható a helyén. A hirdetési szöveg második fele pedig nem annyira látványos és csalogató az olvasók és a hirdetők számára sem. Az első hely ennél többet ér. 

Reméljük hogy a közeljövő fejlesztései orvosolni fogják a fenti problémákat, addig nem tehetünk mást mint hogy alkalmazkodunk hozzájuk.

Kommentek

#1 Zsolt - 2012.06.09 05:29:11

Timline/Idővonal látható terület mérete nem mindig annyi amennyit írtatok! Böngészőfüggő!

Hozzászólás - Kérem töltse ki az alábbi mezőket









Vegye fel velünk a kapcsolatot, kérjen ajánlatot most

Rólunk mondták

Barócsi István

ügyv. ig.

Blochamps Ajánló levél

A BloChamps Capital Kft. 2007 óta áll üzleti viszonyban az InteliArtal. A BloChamps Capital Kft. számára a főtevékenységként végzett üzletviteli tevékenység sikeres végzéséhez elengedhetetlenül fontos az elektronikus és az egyéb kommunikációs csatortnákon való professzionális megjelenés. A BloChamps Capital Kft. az InteliArtot, az előzetesen megismert munkák alapján, számos arculati, grafikai tervezéssel...

még több ügyfél tapasztalat....