Google Squared - A jövő keresője?

2010.01.25




Google Squared

Az internetes keresés új problémája a hatalmas mennyiségű adat terjedésével az elharapódzó "rendetlenség" kezelése. Könnyebben kaphatunk választ kérdésünkre/keresésünkre, ha címkével ellátott és kategórizált tartalmat rögzítünk adatbázisba. Amilyen sebességgel növekszik a tartalom, olyan gyorsan közeleg a sima kulcsszavas keresés háttérbe szorulása.


Új strukturált kategóriarendszer kiépítése nyújthat segítséget annak a sok-sok adatnak, mely a neten felhalmozódott. A Google innovatív csapata a Google Labs tesz egy próbát, hogy ezt a kialakuló problémát kezelje.

A projekt neve: Google Squared!

A Google Squared idén (2010) januárjában indult el a Labs-ben, ahol bárki tesztelheti működés közben.

Kivonatokat készít a weboldalakból, az ott elhelyezett adatokat egyenként kategorizálja és a kérdéseinkre a választ új megjelenéssel, táblázatos formában tárja elénk. Így a kért információk tematikus elrendezésében láthatóak.

Keresési példa

 

Ha kiskutyákra keresünk rá, akkor a dinamikus táblázat sajátosan erre a témára automatikusan készül el, olyan oszlopnevekkel, mint név, fajták, méretek, súly, származás stb. Új oszlopokat is könnyedén beszúrhatunk, akár a felkínált közös adatokból, akár saját keresőszavakkal.

Nehézséget jelent természetesen, hogy a hatalmas adatmennyiséget rögzítsék és osztályozzák, hiszen azok folyamatos változáson mennek keresztül és minden adat új értelmet is kap. Ezen találati hálók létrehozása hatalmas számolásra készteti a Google processzorait.

 

Google Squared vagy Wolfram Alpha?

 

Tudnunk kell azt is, hogy nem a Google az első, aki elindítja a keresések újra keretbe rendezését, hiszen a Wolfram Alpha is elindult már. Kisebb rivalizálás várható az adatok rendezésében, hiszen mind a két vállalat tudja, hogy az adatok újrastruktúrálása szükséges és iránymutató.

A Wolfram nagyon jól használható, hihetetlen gyorsan elemzi a számára elérhető információkat a kulcsszavaink alapján. Lehetőségeket és irányokat kínál fel, amivel könnyen eljuthatunk a végcélunkhoz, anélkül, hogy folyamatosan keresgélnünk kellene, sok-sok fölösleges információt átolvasása árán. Azonban a Wolfram nagy hibája, amely a Squared irányába döntheti a mérleget, hogy nem az aktuális információt találjuk meg. Amennyiben nem naprakész tartalmakra, változásokra vagyunk kíváncsiak, akkor viszont nagyon szimpatikus a működése.

A Google Squared a folyamatosan csak terjedő internetes szemétdombot szeretné szépen kiválogatni és rendezni, hogy a netizenek még gyorsabban találják meg a számukra fontos információt. Természetesen, mivel a Labs berkein belül fut, még nem tökéletes a működése, azonban az irány már látszik. Nagyon hasznos alkalmazás, hiszen így közelebb kerülünk ahhoz, hogy mindig a legjobb információt találjuk meg, rövid időn belül.

 

Konklúzió

 

Ha a technológia tért hódit, sok változás lehet. Minden weboldal tulajdonosnak át kell gondolnia, milyen információkat közöl, hiszen már nem csak név és rövid leírás alapján választ a keresőt használó, hanem részletesebb egyedi preferenciák által is készíthet találati listát.

Így egyes termékeknél az árverseny újra előtérbe kerülhet a neten is.Ki tudja még ez előny lesz-e vagy hátrány? Sok a kérdés és a rendszer is lassú. Mi lesz a jövő? Miben változik az internet?

Google Square hivatalos videó a youtube-on!

 

Ha véleménye van a cikkel kapcsolatban, vagy tesztelte a Squared-et és megosztaná élményeit, kommenteljen!

Hozzászólás - Kérem töltse ki az alábbi mezőket









Vegye fel velünk a kapcsolatot, kérjen ajánlatot most

Rólunk mondták

Karagich István

Kuratórium elnöke

Messzehangzó alapítvány

A Messzehangzó Tábor Alapítvány azzal a céllal jött létre, hogy támogassa azokat a kiemelkedő tehetséggel rendelkező, kisiskolás gyermekeket, akiknek társadalmi lehetőségeink nem teszik lehetővé tehetségük kibontakoztatását. A Messzehangzó Tábor Alapítvány honlapját az InteliArt indította el 2009. nyarán. Az Alapítvány weboldalának kialakítása során folytatott folyamatos együttműködés alatt dinamikus,...

még több ügyfél tapasztalat....