3 lépés a tökéletes online hálózatépítéshez

2010.01.02




Hálózatépítés

Népszerű tévhit, hogy a hálózatépítéses munkaszerzés, munka vagy ügyfélszerzésre jó csak. A valóságban a hálózatépítés sokkal inkább a kapcsolatteremtésen alapul, mellyel visszajelzéseket kaphatunk a szolgáltatásunkról, s így megfelelő döntéseket hozhatunk, reális célokat tűzhetünk ki vállalkozásunk elé.


Az üzleti hálózatépítés kulcsfontosságú információforrás, növeli a piacot, és személyes kapcsolatokat teremt, amely előre lendítheti szolgáltatásunk, vagy termékünk fejlődését.

A social média előtérbe kerülésével nem változott az a tény, hogy a siker jövője és kulcsa az ügyfelekkel történő kapcsolattartás. Tény, hogy az online média nagyon jó platform, hogy elérjük azokat az embereket, akikkel a való életben nem tudunk kapcsolatot teremteni, beszélni a felmerülő problémákról, kérdésekről.
Nézzük számos hálózatépítési lehetőséget a gyakorlatban, néhány változatos Social Media oldalt, melyekkel felvehetjük a kapcsolatot olyan emberekkel, akikkel korábban nem volt lehetőségünk, vagy túl elfoglaltak voltak, hogy válaszoljanak hívásra, e-mailre vagy akár egy-egy személyes találkozóra.

1. Keresse meg a módját, hogy bővítse ki a hálózatát

Napjainkban nagyot változott egy átlag ember karriere. A múlthoz képest nem 1-2 munkahelyen dolgoznak az emberek, hanem akár egy tucat munkahelyen is megfordulunk karrierünk építése során. Ezért túl kell néznünk cégünkön és annak közvetlen környezetén, melyre az internet számos lehetőséget ad.


Csatlakozzunk akár személyesen, akár vállalkozásunkkal szakmai szervezetekhez, internetes gyűjtőoldalakhoz, ahol kapcsolataink kiépítésével rendszeresen, legalább havonta egyszer tartsuk a kapcsolatot, segítsük egymást céljaink elérésében. Meg kell tartanunk a folytonosságot.
A hálózatépítés jó szórakozás is. Olyan emberekkel vehetjük fel üzleti szinten is a kapcsolatot, akikkel korábban nem. Találhatunk olyan érdeklődési kört az üzleten kívül is, mely jó alapot ad a kommunikáció elkezdéséhez.


A social média oldalak – különösen a nagyobbak, mint a Facebook, az Iwiw és a LinkedIn – egy hálózatépítő álma.


A LinkedIn, amely itthon még kis körben terjedt még csak el, hatalmas lehetőségeket rejt magában. Széles üzleti kapcsolatrendszer építhető ki azzal, hogy az ismeretségi körünk és tevékenységünk alapján számos új kapcsolatot ajánl fel a rendszer. Könnyedén tudunk ismeretségeket kötni, embereket vonzani a szogláltatásunk és saját magunk bemutatására.


Javasolt a LinkedIn-re minél több magyar vállalkozásnak is regisztrálni, ott összekötésre alkalmas csoportokhoz csatlakozni, egyre szélesebb körben láthatóvá válni, akár nemzetközi területeken is. Érdemes kérdéseket feltenni a hálozatunkhoz tartozóknak, hogy ők is használják a szolgáltatást, akár földrajzi terület szerint keresnek szakértőt, vagy egy profi ügyviteli rendszert keresnek. A szájreklámhoz hasonlóan, partnereink, kapcsolatrendszerünk válaszai megbízhatóbbak, mint bármely más rendszer. Elérhetjük, hogy a kérdéseinkkel képbe kerülünk, bármely szolgáltatásunkkal már választ is jelenthetünk a hálózaton belül, így akár egy tőlünk távol álló kérdésre lehetünk mi a jó válasz, megfelelő szolgáltatás.
Ehhez saját adatlapunk alapos kitöltése elengedhetetlen. Tegyünk fel minden olyan fontos kulcsszót, amely ritka kérdésekre is lehet választ, így mutatva milyen sokmindenben tudunk segítséget tudunk nyújtani.
Akár e-mail aláírásunk része is lehet az adatlapunk, melyre kattintva összegyűjtve láthatja az érdeklődő, miben és milyen intenzitással vettünk részt.

 

2. Tudd mit akarsz és mit tudsz ajánlani, ezt mutasd is meg!


Sokan nem szeretik a hálózatokat mert félnek idegenektől kérdezni és jobban bíznak ismerőseikben. Miért ne lehetne egy hálózatban ismerősőket szerezni? Miért ne lehetne bizalom két közös érdeklődésű ember között? Lehet, hisz pont ez a hálózat lényege. Alapvető emberi tulajdonság – legtöbb esetben -, hogy ha valaki segítséget kér, mit segítünk. Használjuk ki ezt pro és kontra!

Amikor kérdezünk legyünk tájékozottak, tanuljuk meg pontosan és érthetően feltenni a kérdésünket.

A hálózatok működése során a tagok, kapcsolatfelvétel előtt átnézik egymás tevékenységét, tapasztaltságát, eddigi válaszait. Ezért fontos, hogy adatlapunk átlátható és teljeskörű legyen, hogy bizalmat ébresszünk a hozzánk fordulókban. Ha segítjük őket, ők hálásak lesznek. Ha  munkájuk során hasonló problémába ütköznek, amiről tudják, hogy a mi asztalunk, akkor minket fognak kérdezni, hiszen jó tapasztalataik vannak segítőkészségünkről, szakmai hozzáértésünkről.
Ezért fontos, hogy ne tegyünk felelőtlen ígéreteket sem. Amit elvállalunk, azt teljesítsük maximálisan. Ez a social média és az online era szájreklámja. Használjuk ki!
Az itt szerzett kapcsolataink és az erre szánt idő megtérül.

 

3. Konklúzió

 

A hálózatépítés és a social média használata nagyon hasznos lehet, de a nagy létszámnak köszönhetően a visszaélések és az átverések is jelen vannak ezen a területen. Erre különösen ügyeljünk. Aranyszabály legyen a 3/6 szabály is. Ha valakit megszólítunk, azt tegyük maximum 3-szor 6 hét alatt, ha nem válaszol, akkor ne zaklassuk tovább, bizonyára találunk mást, aki segíthet.

Sok sikert!

Hozzászólás - Kérem töltse ki az alábbi mezőket









Vegye fel velünk a kapcsolatot, kérjen ajánlatot most

Rólunk mondták

Barócsi István

ügyv. ig.

Blochamps Ajánló levél

A BloChamps Capital Kft. 2007 óta áll üzleti viszonyban az InteliArtal. A BloChamps Capital Kft. számára a főtevékenységként végzett üzletviteli tevékenység sikeres végzéséhez elengedhetetlenül fontos az elektronikus és az egyéb kommunikációs csatortnákon való professzionális megjelenés. A BloChamps Capital Kft. az InteliArtot, az előzetesen megismert munkák alapján, számos arculati, grafikai tervezéssel...

még több ügyfél tapasztalat....