Rádiók online és Online rádiók

2011.11.19




Online Rádiók

Volt sok zűrzavar, régi rádiókból lett új, nem változott semmi csak név váltás volt. A két top rádióállomáson kívül – ha csak Budapestet figyeljük – számos tematikus és szórakoztató rádió foglalja el a frekvenciákat.


Jóval több mint 5-10 éve. Vidéken is majdnem minden nagyobb városnak van saját regionális rádiója, akár több is. Ilyen sokat hallgatunk rádiót, hogy ennyire megéri? Hiszen mindezeken felül számos online rádiót is hallgathatunk.

Úgy tűnik igen, hiszen szeretjük a zenét, szeretjük a híreket, szeretünk szórakozni, informálódni. Erre jó egy rádió, nem magunknak kell az aznapi repertoárt összeállítani, hanem keresünk egy ízlésünknek megfelelő adót és „hagyszóljon”. 

Nézzük hát hogyan is állunk a rádiókkal online.

Vizsgálatunk tárgya a frekvenciákkal rendelkező rádiók közül: Rádió 1, Roxy, Class FM, MR1-Kossuth, MR2-Petőfi, NEO Fm és Juventus rádióra terjed ki.

Az online lehetőségek közül pedig: Justmusic.fm és Snradio.hu

A frekvencián is elérhető rádiók weboldalai közül kirívóan gyenge a Rádió 1 weboldala, ezzel szemben kirívóan változatos a Juventus rádió és a Class FM website-ja. Összességében talán érezhető egy kis zavar a webes felületeken, nem uralkodik rend és céltudatosság, kicsit talán átgondolatlanul kerülnek fel tartalmak és funkciók a weboldalakra.

Egyik oldalon sem marad a látogató túl sokat, egyik oldal sem használja ki megfelelően az internetet, mint média felületet, mint eladható reklám tökéletes lehetősége.

Ha van egy olyan marketing eszköze a rádiónak, hogy saját oldalára hatalmas tömegeket tud irányítani, naponta összesen 1 percben, akkor ha megfelelően kidolgozott médiaként, majdnem önálló termékként kezelve, a weboldala akár további bevétel növekedést is hozhatna. 

Ezt láthatóan a megélhetés miatt jobban használják ki az online rádiók. Ők nagyon kevés rádiós reklámot közvetítenek, ők inkább a weboldalukon keresztül szólítják meg a hallgatóikat.

Jól teszik, hiszen irodában sok ember dolgozik, miközben rádiót hallgat, akár szívesen böngész is közben érdekességeket, játékokat, híreket. Szívesen használja a Facebook-ot és szívesen játszik is.

Számos kreatív megoldást láthatunk online rádióknál de még mindig hatalmas a lehetőség arra, hogy szórakoztató napi szintű hallgatókat és böngészőket vonzzanak be, így növelve a lehetséges bevételeket.

Összegezvén a dolgot a frekvencián elérhető országos rádiók között van, amely webes megjelenése rendezett és szép, de a közös bennük, hogy parlagon hagynak egy tökéletes médiát, amelyből további bevételeket szerezhetnének. A szaktudás hiánya miatt, vagy talán egy megfelelő tanácsadóval ez hamar megváltozhatna. 

 

Hozzászólás - Kérem töltse ki az alábbi mezőket









Vegye fel velünk a kapcsolatot, kérjen ajánlatot most

Rólunk mondták

Karagich István

Kuratórium elnöke

Messzehangzó alapítvány

A Messzehangzó Tábor Alapítvány azzal a céllal jött létre, hogy támogassa azokat a kiemelkedő tehetséggel rendelkező, kisiskolás gyermekeket, akiknek társadalmi lehetőségeink nem teszik lehetővé tehetségük kibontakoztatását. A Messzehangzó Tábor Alapítvány honlapját az InteliArt indította el 2009. nyarán. Az Alapítvány weboldalának kialakítása során folytatott folyamatos együttműködés alatt dinamikus,...

még több ügyfél tapasztalat....